Communicatieve vaardigheden

Pepijn

Heldere communicatie en goed luisteren naar anderen kunnen veel opleveren voor de effectiviteit van medewerkers in hun werkzaamheden. Zowel in zakelijk opzicht (klantgericht) maar ook in de relationele sfeer en in het werkplezier (cultuur). Goed luisteren lijkt makkelijk maar is echt niet zo eenvoudig voor medewerkers die graag zelf praten en hun mening verkopen. De meeste uitdaging in het werk onstaan doordat we elkaar niet goed begrijpen of verstaan, waardoor alles complexer wordt. Medewerkers kunnen met elkaar vaardigheden trainen om hun communicatie en persoonlijke effectiviteit te verbeteren en verder te ontwikkelen.

Onder Communicatieve vaardigheden vallen die trainingen die inzetbaar zijn voor medewerkers in organisaties die te maken hebben met (direct) klantcontact en/of vanuit hun functie in projecten worden ingezet.

Doel: Persoonlijke effectiviteit
Duur: 1 tot 4 dagdelen
Diverse groepstrainingen 6 tot 20 pers.
Trainingsaanbod

Telefonische communicatie

2 dagdelen | 6 - 12 pers.
De training Telefonische communicatie bereidt de deelnemer voor op het werk waarbij telefonisch contact de hoofdmoot vormt.

Schriftelijke communicatie

3 dagdelen | 6 - 12 pers.
Dit is een training waarbij de deelnemer volgens de huidige regels op gebied van spelling en grammatica opgefrist wordt.

Feedback & feedforward

2 dagdelen | 6 - 12 pers.
Neemt de deelnemer mee in het theoretische en praktische gedeelte van het geven en ontvangen van tips, complimenten, kritiek, etc.

Minto Analyse training

2 dagdelen | 9 - 20 pers.
Complexere problemen hebben een gestructureerde aanpak nodig, die in deze praktische training helder en stap voor stap wordt uitgelegd.

Presenteren
kun je leren

2 dagdelen | 6 - 9 pers.
Je krijgt tips en tricks in het voorbereiden en houden van een presentatie. Wat vertel je wel en niet, waar sta je, hoe ga je om met zenuwen, etc.

Storytelling

2 dagdelen | 6 - 20 pers.
Do's en don'ts voor een pakkende presentatie. Je leert het verhaal opbouwen en de expertise vertalen naar een presentatie die gelezen wordt.

Vergaderen voor voorzitters

2 dagdelen | 6 - 12 pers.
Effectief een vergadering voorzitten betekent meer dan verstand van zaken hebben. Communicatie, persoonstypes en praktische zaken komen aan bod.

Vergaderen voor deelnemers

1 dagdeel | 6 - 12 pers.
Je leert als team en persoon effectief bij te dragen tijdens vergaderingen voor ieders belang, zodat het het niet ten koste gaat van je schaarse tijd.

(klant-) Typologieën

2 dagdelen | 6 - 12 pers.
We maken inzichtelijk hoe jij over kan komen bij klanten en welke aspecten in communicatie hij of zij bij klanten kan ervaren, gekoppeld aan efficiente gesprekstechnieken.

Transactionele Analyse

2 dagdelen | 6 - 12 pers.
Aan de hand van een theoretisch kader, praktische voorbeelden en casussen komen de ego-posities, automatismen en effectieve en efficiënte communicatie aan bod.

Van Rijen Training & Advies,
aandacht voor ontwikkeling!

Heeft u na het bekijken van de website ook aandacht voor ontwikkeling, groei en doelstellingen voor uzelf, uw team of de hele organisatie?
Pepijn

Laatste nieuws

Neem contact met mij op

Reigerstraat 19, Bergen (L)
06-24 09 61 73
info@vanrijentraining.nl


© 2018, Van Rijen Training & Advies
alle rechten voorbehouden